E-Bibliothek Gesundheitskompetenz des DNGK
Autorenseite: Lars König (Mitglied des DNGK)
Hier finden Sie die in der Datenbank des DNGK eingestellten Autorenartikel von DNGK-Mitgliedern
König, Lars. "Lehramtsstudierende: Ihre Meinungen zur Digitalisierung im Bildungssystem und zu den Unterrichtsfächern Programmieren und Unternehmertum." MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung 2020, no. Occasional Papers (May 11, 2020): 68–85. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2020.05.11.X.
König, Lars, and Regina Jucks. "Effects of Positive Language and Profession on Trustworthiness and Credibility in Online Health Advice: Experimental Study." Journal of Medical Internet Research 22, no. 3 (March 10, 2020). https://doi.org/10.2196/16685.
König, Lars. "Podcasts in higher education: teacher enthusiasm increases students' excitement, interest, enjoyment, and learning motivation." Educational Studies 0, no. 0 (January 7, 2020): 1–4.
König, Lars, and Regina Jucks. "Influence of Enthusiastic Language on the Credibility of Health Information and the Trustworthiness of Science Communicators: Insights From a Between-Subject Web-Based Experiment." Interactive Journal of Medical Research 8, no. 3 (August 12, 2019). https://doi.org/10.2196/13619.
König, Lars, and Regina Jucks. "Hot topics in science communication: Aggressive language decreases trustworthiness and credibility in scientific debates." Public Understanding of Science (Bristol, England) 28, no. 4 (May 2019): 401–16. https://doi.org/10.1177/0963662519833903.
König, Lars, and Regina Jucks. "When do information seekers trust scientific information? Insights from recipients' evaluations of online video lectures." International Journal of Educational Technology in Higher Education 16, no. 1 (February 13, 2019): 1.
Zurück zur Übersicht “Publikationen von DNGK-Mitgliedern“
Letzte Überarbeitung: 01.06.2021